Naam:
Locatie: Suita-shi, Yamate-cho 3-3-1, Osaka-fu, Japan

Voor mijn vrienden overal op de wereld, mijn gsm-nummer is 080 6135 5903. Als ge vanuit het buitenland belt, valt de eerste nul weg en plaatst ge der 0081 voor. Zo simpel is dat. Voor mijn collega's in Japan, mijn gsm-e-mail adres is michaelfranssen@ezweb.ne.jp aangesloten bij au Kiddy...

woensdag, mei 16, 2007

De laatste tijd...

Beste mensen,

Verklaar mij zot of prijs mij de hemel in, doe wat ge wilt, maar ik ga mij keihard inzetten voor een examen (waar ik potverdekke nog een dikke 15 euro voor heb betaald) om mijn kennis van de Japanse tekens te testen. De 漢字検定 (kanji kentei) genaamd, is onderverdeeld in levels, en degeen waar ik voor ga streven is level 5, wat wilt zeggen dat ik op 10 juni getest wordt of ik de volle 1006 tekens kan lezen, schrijven en of ik het gebruik ervan in een zin weet. Ik kan u melden dat dit een serieuze uitdaging is, maar ik ga ervoor. Ik zal niet rusten vooraleer ik ze allemaal ken. Ik ga slagen op dat examen. Punt!


Voor de mensen die willen weten wat ik de laatste dagen/weken nog heb uitgestoken, kan ik vrij kort zeggen dat ik niet al te veel heb gedaan wat vermeldenswaardig is. Door de week komt het erop neer dat ik naar de lessen ga, de lessen voorbereid, studeer, teksten lees die handig zijn voor mijn eventueel thesisonderwerp, luier, en frisbee speel op het fake-grasveldje op de campus. Verder ben ik ook aan het oefenen voor mijn volgend kalligrafisch meesterwerk. Blijkbaar veel moeilijker dan ik had verwacht, maar ja, daar is dan de oefening voor he!
Ik het weekend is het dan andere koek. Dan ga ik op het gemak ene drinken met de vriendjes en de vriendinnetjes, jap als vreemd; en de volgende dag kater ik uit.

Dus, niet al te veel spannends voor de buitenwereld, maar wel boeiend voor mezelf. Laten we even de egoïst uithangen he...

Gegroet,

'De-dra-naar-huis-komende' Michael

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ik ben er!
ik ben er!
de eerste!

16 mei, 2007 21:54  
Anonymous Anoniem said...

proficiat marijke

en mig, komaan, tandje bijsteken en een pint eventueel

you can do it

d

17 mei, 2007 04:19  
Anonymous Anoniem said...

één pint?

eentje is geentje

17 mei, 2007 18:26  
Blogger Tessa said...

heeeeeee Mig!

We hebben deze week al twee van de drie verloren helden terug verwelkomd! En het deed deugd! Saartje is nog altijd hetzelfde sarcastische zuipfeestkanon! En Roelie is ook nog altijd hetzelfde 'sarcastische zuipfeestkanon'! (ja eig lijken die twee wel op elkaar :))

Ik ben met Marijke en Saartje donderdag naar De La Soul geweest in het depôt! Ik vond ze goed, Marijke iéts minder en Saartje vond alleen de eerste 10 minuten interessant denk ik :). Ma enfin, erna nog gaan pilsen op de ouw markt, alwaar we een oude man (terecht!) de grond in hebben geboord, bicky's zijn 'vergeten te betalen' en richting seven oaks zijn gesjaffeld om er te genieten van een heerlijk schrale afsluiter...
Marijke een beetje tegen haar zin, ik citeer: " da is marginaaaaaaal"(...) ma uiteindelijk wel aant shaken gelijk de beste eh! Het was supertoffe muziek, vriendelijke Knevels nog tegengekomen aan de toiletten (ze herkende Saartje) en ik als vanouds als eerste afgedropen om 4u (wat ik al vrij laat vind als ge al om 18u zijt gestart) met twee dikke blaren in mijn fragiele schoentjes. Ik heb g e s t r o m p e l d naar men kotje! man toch...
Soit! de avond nadien was er een kleine feestje voorzien, maar iedereen had nog een kater en dus hebben we het iets rustiger gehouden!

jajajajaaaaaa, we verheugen ons op het bierspel in voltallig gezelschap!

dikke zoen! kijk uit naar uw terugkomst!

Succes met het examen, YOU CAN DO IT!!!!

Tessa

19 mei, 2007 21:08  

Een reactie posten

<< Home