Naam:
Locatie: Suita-shi, Yamate-cho 3-3-1, Osaka-fu, Japan

Voor mijn vrienden overal op de wereld, mijn gsm-nummer is 080 6135 5903. Als ge vanuit het buitenland belt, valt de eerste nul weg en plaatst ge der 0081 voor. Zo simpel is dat. Voor mijn collega's in Japan, mijn gsm-e-mail adres is michaelfranssen@ezweb.ne.jp aangesloten bij au Kiddy...

donderdag, december 28, 2006

Vrees niet, mijn vriend !!!

Dag lezer,

Vrees niet! Ik ben nog steeds in leven!

Het is een lange, lange tijd geleden dat ik nog teken van leven heb gegeven, maar het leven na de vreselijke examens staat nu in het teken van plezier maken. Kerstmis is gevierd en nieuwjaar komt eraan. Daar moet natuurlijk een feesje van gemaakt worden! Ik neem aan dat jullie dat ook wel kennen... en ik denk al zeker dat jullie daar hetzelfde gaan doen!

Vanzogauw dat ik terug in het mooie, heerlijke Osaka zal zijn, alwaar de mensen weer communiceren in het mooie, heerlijke Kansai-ben waar ik zo van hou..., zal ik de moeite doen om nog eens iets van mijn leven over te brengen.

Veel groeten uit het nog steeds verre Japan. Dees keer niet in Osaka, maar in het ook wel mooie Tokyo.

Mig

 

7 Comments:

Blogger danny said...

whoh tokyo

te gek

mig, vrolijk kerstgedoe en veel plezier met nieuwjaar, ik zal er ene op uw gezondheid drinken

ik hoop dat ge goede resultaten haalt, maar ik heb er ook eigenlijk wel alle vetrouwen in


ge moet ook maar es "Babel" kijken, een deel van die film gaat over Japan, hopelijk speelt die ook in de bioscoop ginder

toedel oe

d

30 december, 2006 02:13  
Blogger Tessa said...

Liefste Mig,

Babel is idd zéér de moeite!

Ik heb hier een eindejaarscitaat uit de HUMO voor me liggen.

'Blaasvis met gefrituurde insecten in Osaka: als dat fout bereid wordt is het giftig en kan je ervan sterven. Ik vond het niet bijzonder genoeg om het een tweede keer te riskeren: uiteindelijk smaakte het naar middelmatige kabeljauw.' (Alex Kapranos van Franz Ferdinand die tegenwoordig schnabbelt als restaurantcriticus, gevraagd naar het vreemdste wat hij ooit gegeten heeft.)

enige commentaar? ;)

Ook hier is de blok begonnen, al dat werkvolk in onze vriendenkring. Vroeger kon ge denken, ik ben nie de enige die hard aant afzien is. Dit is tegenwoordig al niet meer aan de orde! :)

Morgen nieuwjaar! jeuuuiijj!!
We gaan de dag beginnen en eindigen met champagne!
Viva het goei leven he Mig!

Dikke Belgische kussen(tjes)!!!
X

31 december, 2006 10:29  
Blogger Tessa said...

ps:
mijn doel voor 2007 is Danny verslaan met een eerste comment

31 december, 2006 10:35  
Anonymous Anoniem said...

ik zet 15 euro in op danny!
go danny you can do it!
stay focused!

hey mig zalig kerst en gelukkig nieuw
xxx
marijke

31 december, 2006 19:27  
Blogger Tessa said...

Elloooooow Mig het drankkanon,

Om hier effe een interessante noot te plaatsen met betrekking tot mijn leerstof en uw overduidelijk en allesbehalve heimelijk plezier in het niet kunnen drinken van uw Japanse vriend, lees hieronder:

Eerst wat info over alcohol:

Alcohol wordt in het lichaam afgebroken door bepaalde enzymes en omgezet tot aceetaldehyde. Dit laatste is verantwoordelijk voor het befaamde en geliefde KATERGEVOEL.

Wat blijkt nu?
Dat er een atypische variant bestaat van het enzyme dat verantwoordelijk is voor die omzetting en dat deze toch wel overheerst bij de Oosterse rassen (bv. in Japan: 80 à 90 %) Hierdoor zal deze reactie met 60% versneld worden zodat er een hoge concentratie aceetaldehyde in hun bloed kan voorkomen met bijbehorden vergiftigingsverschijnselen (rode huid, duizeligheid, hartkloppingen en een algemeen gevoel van 'malaise').

Het hoeft dus geen betoog dat dergelijke personen SLECHT alcoholische dranken verdragen.

Dus Mig, ofwel toont ge nu een beetje medeleven met uw arme Japanse 'wij kúnnen gewoon niet drinken' vriend ofwel maakt ge hier lekker misbruik van natuurlijk...

Dikke zoenen van een interessant stukske leerstof blokkende Tessa

08 januari, 2007 20:46  
Blogger Michael said...

Ik ga voor misbruik :D

09 januari, 2007 14:12  
Blogger danny said...

ge gaat echt nie winnen hoor tessa

10 januari, 2007 05:57  

Een reactie posten

<< Home